Pemberitahuan: Segala tulisan dalam blog ini adalah pandangan peribadi penulis dan ia adalah bukan cadangan beli atau jual sesuatu saham. Penulis juga tidak bertanggung jawab jika belaku sebarang kesilapan, kekurangan atau kelewatan pada informasi yang ditulis. Sebarang keputusan adalah tanggungjawab pembaca sendiri.

Tuesday, March 29, 2011

Saham hari ini, 29 March 2011

Hari ini harga getah TOCOM naik sedikit walaupun di awal pagi tadi telah jatuh. Harga getah kat sini sudah 3 hari bermain dekat 1030sen. Kalau di lihat pada komoditi lain seperti emas & crude oil, nampak seperti sedang membuat pembetulan dan sedang jatuh. Kalau harga getah ikut harga komoditi lain, berkemungkinan ia akan jatuh juga. Walau bagaimanapun, SUPERMX-CD masih ada support dekat 0.15.

MRCB & UEMLAND rebounce naik hari ini. Nampak macam ada support kat saham2 ini.

WCT.. masih berlegar2 di RM3.00. Saya sudah keluarkan saham ni dari monitoring list saya kerana pergerakan yg agak perlahan pada saham ni.

Saya terpaksa kembali pada basic rule of share trading yang saya pelajari semasa mula2 main saham. Kita tak boleh beat market sebab market ni adalah human behaviour. Jadi kita kena ikut market untuk tidak terlepas peluang yang ada. Sekarang ni market kita tengah syok dengan saham2 kerkaitan kayu. Jadi saya telah start monitor saham2 berkaitan hari ini walaupun sudah agak lambat. Kesimpulan yg saya dapat hari ini pada saham2 berkaitan kayu ini adalah:

TAANN bergerak seiring dengan SUBUR
LINGUI seiring dengan WTK
PWORTH seiring dengan PWORTH

Saham2 ini saya nampak ada potensi untuk naik lagi. Untuk beli dan simpan, beli bila saham2 ini jatuh dan jumpa support.

Saya juga monitor saham JCY. Nampak dah beberapa hari naik sahaja dan volume juga banyak. JCY adalah dalam sector technology (hard disk). Saya biasanya pairkan JCY ni dengan GPACKET & UNISEM. Kita tengok apa akan berlaku pada saham ini dalam jangkamasa terdekat ni.

No comments:

Post a Comment